Ruvdag 12

Här händer det inte mycket mer än att jag tänker för mycket!
 
Ibland har jag bara lust att skrika ut mig ilska, irritation och sorg, så folk vet vad jävligt det är just nu i mitt/våra liv! Inte för att jag vill att folk ska tycka synd om mig för det har jag ingen nytta av. Bara så trött på att läsa överallt hur alla har det så jäkla bra, hur underbar deras liv är och allt annat möjligt. Det är aldrig någon som skriver om något dåligt, jag har då aldrig läst någonstans om folk som fått missfall eller har svårt att få barn. Det skriver inte folk ut på facebook,twitter, instagram m.m. Det känns som att man ska skämmas för att behöva hjälp med att få barn, att man ska viska om det och att prata om missfall är inge bra för det vill man ju inte skylta med för man har ju misslyckats! Varför är det så?
Det är mer anonyma bloggar om IVF än inte anonyma..
Men der är ju så man vill ju inte skylta med att man misslyckas, misslyckas med något som så många tar för givet och lyckas med på en gång! 


Kommentarer
K

Som i en artikel jag läste för ett tag sen som hette att på Facebook får ingen missfall. Vi gick "kom ut på Facebook med att vi behövt hjälp efter att vi sett den lilla på RUL. Inte så många som gör det, men vi finns, och jag inbillar ju mig att det då kan få andra att känna sig mindre ensamma.
Ta hand om dig.
Kram

Svar: Ja jag har också läst den artikeln. Ja så modigt och bra, har har också funderat på att göra det. Kanske blir lättare att "gå ut" med det när man är säker på att det funkat och att man är gravid?! Eller hur kände du? Men det är väll jobbigt att prata om i vilka fall kanske..
provrorsbarnet

2013-09-06 @ 12:15:22
URL: http://motettliv.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0