Äggplock- check!

Idag var det dags för äggplocket och oj vad nervös jag var. Vi var på kleniken 9.15 och blev en liten väntan innan vi kom in till vårt lilla rum. Väl på rummet blev det ombyte till en otroligt fin sjukhusrock och knästrumper. Fick nål i armvecket och sedan var det vänta igen. Efter kanske en timmes väntan totalt från det vi kom till kliniken var det vår tur. Satte mig i stolen och nervositeten ökade kraftigt, lite förberedelser, fick bedövning genom nålen i armvecket. Sedan var det tvättning nedtill och sedan lokalbedövning, det kändes men var inte så farligt. Fick vänta någon minut på att det skulle verka och sedan var vi igång, och det gjorde ont så fick mer bedövning. Efter det blev det bättre, kändes ju helt klart men det gjorde inte så ont.
När det var klart var vi tillbaka till vårt lilla rum och fick vila, efter ett tag vi vi lite fika och information hur det hade gått och hur vi gick vidare. 10 ägg blev det och vi tar hjälp av icsi och det betyder att istället för att lägga ägget tillsammans med spermierna så väljer de ut en bra och sedan hjälper spermien in i ägget och sedan får man hoppas på befruktning.
 
Nu efter har det varit ömt och jag har haft ganska ont men inte så farligt som jag trodde. Så de ska ringa imorgon och då får vi reda på hur det gått för äggen. Hoppas hoppas!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0