En dag kvar!

Imorgon är det första sprutdagen.
Det ska bli så skönt att komma igång, bara jag får börja så känns det som det kommer gå mycket fortare. Ska spruta fyra dagar sedan är det besök på kliniken för ultraljud. Efter det blir det kanske ett till ultraljud sa de och skulle satsa på äggplockning den 29 oktober. Det är ju inte många dagar kvar tills den 29 oktober egentligen, är så spänd, glad, nervös, rädd ja nästa allt på samma gång. Men nu börjar verkligen snart min och J:s resa mot vår efterlängtade knodd, och hoppas, hoppas att det inte är allt för många hållplatser kvar tills slutstationen på resan.
 
Det var tur att benet i handen inte var brutet så jag kan fortsätt på jobbet imorgon igen så jag slipper gå här hemma och tänka så mycket!


Kommentarer
Anna

Hej!
Hittade din blogg via ivf-bloggars hemsida. Ville bara säga hej, du är inte ensam. Sitter i samma båt du och jag. Just startat min blogg, hoppas på att det blir en bra egen-terapi.
Ta hand om dig

Svar: Tack!
provrorsbarnet

2012-10-17 @ 18:40:18
URL: http://minvantanochlangtan.blogg.se
c

Då kommer vi förmodligen ha äggplock samma dag/vecka :) hoppas vi båda lyckas på första försöket!

Svar: Ja det hoppas jag också, lycka till!
provrorsbarnet

2012-10-18 @ 11:00:54
Hej

Hittade precis din blogg och fastnade direkt,
Jag och min sambo ska precis börja vår IVF behandling så man känner sig lite "färsk" på området. Jag är 27 och han är 29 och vi trodde inte heller att vi skulle få svårt att få barn, men efter ett års försök sökte vi hjälp och nu startar vi vår behandling, vi valde oxå en privatklinik för att slippa väntetider samt för att det känns på något sätt mer seriöst/professionellt
Lycka till = )

Svar: Hej.Tack!

Ja vi kände också att privatkliniken var lite mer seriöst, eller vi trivdes så himla bra med vår läkare och vi ville inte riskera att inte få en lika bra som vi trivdes med. Det är ju ganska viktigt att man ska trivas. Men tror absolut inte det är något fel på icke privat heller. Smak sak! Lycka till!!

provrorsbarnet

2012-10-22 @ 23:51:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0