Innan vi visste!

Innan vi blev insatta i detta med ivf var man inte alls medveten om att det är så många som har svårt att skaffa barn. Man hör aldrig om dem, det kanske är mycket för att man inte vill gå runt och skryta om att man inte kan skaffa barn själva på naturlig väg. Så känner iallafall jag och J. Vi har berättat för familjen och det känner vi oss nöjda med, speciellt jag. Jag vill inte att folk ska få reda på att just jag har så himla svårt att få barn, tycker inte om när folk ska trösta och försöka förstå när de inte gör det. Alla mina vänner som har barn fick det på första försöket eller under tiden de gick på p-piller. Men jag kunde inte heller innan jag hamnade här förstå vad jobbigt det är att känna att man inte själv kan få till det. Jag var säker på att jag skulle vara gravid så fort vi bara började försöka. Men nu är jag här och jag förstår nu hur det känns och det känns så underbart att jag har hittat så många via internet som går igenom exakt det jag gör, bara att alla har olika svårigheter och andledningar till att just de måste ta hjälp av ivf. 


Kommentarer
Sanna

vill ni prata e vi 24 och 26 år och är inne på vårt 3:e försök.


Svar: Hoppas på tredje gången gillt!Hur har er resa varit hittills och hur hamnade ni där?
provrorsbarnet

2012-10-17 @ 16:12:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0