Planer..

Denna veckan har jag och J verkligen satt igång önskan om större hus. Just nu bor vi i ett litet hus med 2 r.o.k, men har tittat runt på olika hus men inget vi gillat i närheten som inte måste hel renoveras typ, och nu har vi bestämt att vi bygger ett nytt precis så som vi vill ha det, nytt och fräscht. Sedan behöver man inte göra så mycket på det huset på flera år.
Eftersom far och mor är bönder äger de en hel del mark, så ska se ut en tomt någonstans här i närheten och de äger ju det mest runt om gården så vi har redan hittat lite olika ställen som skulle vara intressanta att bygga på. Just nu bor vi i ett hus 50 meter från mina föräldrar. Det är tre hur på rad som är alldelses vid gården. Mamma och pappas ligger i mitten, mitt emot gården och på ens sidan är vårt lilla hus och på andra sidan har storebror och hans sambo sitt hus. De jobbar också på gården. Jag som är uppvuxen på landet vill inte flytta in till stan för jag trivs inte där och sedan jobbar jag här på gården så då är det smidigt att vara i närheten. J har de senaste åren också börja tycka om att bo här ute och tycker också att vi ska bygga ett hus här ute på landsbyggden. Dock har vi bara 4 km inte till stan så det är väldigt nära ändå.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0