Ruvdag 1

Somnade så gott igår och sov precis hela natten, så himla skönt och tror jag behövde det.
Det händer inte så mycket annars men förväntar mig inte att jag ska känna något speciellt den första tiden. Finns ju inte så mycket vi kan göra mer än att hålla tummarna och verkligen hoppas att ägget fäster och att min kropp vill ta emot det och få det att stanna. Har läst mycket om allt som har med ivf att gör på internet olika blogg och liknande, tror dock inte att man ska jämföra sig med andra som doktorn har sagt: -Ingen är den andra lik!. Visst att det finns statestik och att det inte är allt för hög, läste ett informationsblad på kliniken igår, 35 % chans att det lyckas första gången. Men jag ska inte försöka tänka så mycket på det och tänka på annat, det är dock lättare sagt än gjort! Och så detta choklad sug jag aldrig kan få bukt på, har försökt nu är ju aldrig bra med för mycket socker men tror inte jag orkar hålla emot idag.


Kommentarer
längtan

Jag har satt in ägg idag! så vi ligger nära varanndra ;0)nu är det bara å vänta ...

Svar: Ja denna eviga väntan..Lycka till!
provrorsbarnet

2013-01-31 @ 17:40:09
URL: http://www.drommenomenfamilj.blogspot.se
Lovisa

Hej hej! Googlade efter IVF-bloggar och hamnade här. :)
Den 21/1 fick jag tillbaka ett fryst ägg efter precis samma behandling som du - Provera för att få en blödning och sen Progynon för att bygga upp slemhinnan.
Jag jobbar natt och är därför sjukskriven dem här väntande 14 dagarna. Dom tar kol på mig. :)

Håller tummarna för att det går vägen för er!!!

Svar: Hej!Så trevligt :)
Å fy va jobbigt, jag har vart ledig två eftermiddagar (sluta 13.00) och de dagarna var världens längsta!

Håller tummarna för er också och lycka till!
provrorsbarnet

2013-01-31 @ 19:44:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0