När är det vår tur?

Det är tufft att ha en gravid vän som man ser och pratar med varje dag, men jag kan inte vara mer glad för deras skull att det funkar så bra för de och att de slipper gå igenom det jag och J gör. Men ändå är det vissa dagar svårt att var glad och positiv, jag är egentligen så avundsjuk på henne att hennes magen växer, att hon känner hur det rör sig där inne och att de nu planerar för att det ska komma en liten i slutet av året. Jag kan inte sluta tänka på att det kunde varit jag och J. Jag börjar bli bättre på hantera det och dagarna som jag är glad är flera än dagar då jag är ledesn. Jag vill inget mer än att min mage ska växa och att om jag och J ska bli föräldrar till en liten som är hälften jag och hälften han. När är det vår tur, kommer det någonsin bli vår tur?


Kommentarer
längtan

Förstår hur du känner, situationen är jätte jobbig. Min bror och hans tjej blev gravida innan oss så också min aldra bästa vän. Som du säger man var ju jätte glad för deras skull och att dom slipper gå igenom det vi gjort men det är ju en ständig påminnelse. Jag försökte vända på det för att må bättre, påminna mig om hur dom kände...att det va jobbigt situation för dom med, som min bästa vän sa "jag skulle inte mer än vilja ge detta barn till dig, eller alltså inte just detta...men förstår du vad jag menar" hon tyckte det kändes lika orättvist att dom fått och inte vi. prata om det! det hjälper mycket! =0)håller alla tummar och tår för er!

Svar: Ja hon säger det samma, hon tycker detta är lika jobbigt som jag. Ibland känns det som hon är mer ledsen än jag för att det gått så bra för dem. Så det hjälper mig jätte mycket att vi kan prata så öppet om det men ändå svider det så..
provrorsbarnet

2013-07-09 @ 14:15:34
URL: http://www.drommenomenfamilj.blogspot.com
Langtarefterbarn

Jag vet precis hur du känner. Min sambos lesbiska syster har precis berättat att hon är gravid. Självklart behövde hon påpeka att det tog sig direkt också.
Det gör så jävla ont hela tiden! Skönt att ni kan prata om det!

Svar: Ja det underlättar så att vi kan prata om det det underlättar. Men det är ändå ett slag i ansiktet men vi som är ivf:are får väll bara leva med det!!
provrorsbarnet

2013-07-14 @ 12:30:54
URL: http://www.langtarefterbarn.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0