Frustration!

Känner att det inte varit många positiva inlägg i denna bloggen och känner mig allmänt bitter och klagandes, men måste lätta på mig lite och det blir ni som läser som tyvärr blir lidande av min bitterhet och mina klagomål. Detta inlägget vet jag också kommer bli bittert, men känns som om det är mycket så i denna ivf-resa man måste göra. Och kan inte påstå att de andra bloggar jag läser heller är så jätte positiva jämt. Men det är väll så, det är en krokig och lång väg de flesta måste åka innan ivf-resan är slut. Då blir det nog mer jobbiga och bittra dagar än positiva och glada dagar.
 
Imorgon är det skrapning och jag är oehört nervös och sovit mycket dåligt de senaste dagarna. Jag tycker inte alls om att jag ska sövas, även om det går fort så ska jag sövas. Gillar det inte alls!
Sedan har mitt illamående efter ett par dagars uppehåll kommit tillbaka och det är så jobbigt och frustrerande. Här går jag och inte kan jobba och mår dåligt för något helt i onödan. Ska bli så skönt att bli av med allt och få ladda om och förhoppningsvis börja på nytt, med en utvilad och fräsch kropp, hatar mig själv så som jag är nu. Visst att jag kan klaga må dåligt ibland, men inte som det har vart de senaste veckorna och det är min sambo J som får stå ut med det. Utåt mot de andra i familjen och vänner försöker jag vara så "normal" som möjligt, försöka må och vara som jag brukar. Men inombord vill man bara gå därifrån och gå hem och lägga sig. Men jag vill ändå inte ligga här hemma och deppa inget blir ju egntligen bättre av det, men allt detta vi nu har gått i genom och kanske ska gå egenom igen är mycket påfrestande både fysiskt och pysiskt. 
Förhoppningsvis går det bra imorgon och jag kommer sakta men säker bli mitt sanna jag igen och med nya tag tar vi oss ut på ännu en tur på ivf-vägen!


Kommentarer
Linda Rö

Gums...
Du behöver verkligen inte be om ursäkt för att du skriver bittert eller ledsamt.. Du går igenom något hemskt... och det är detta bloggen är till för - enl. min åsikt. Det är för att ha en ventil och för at dela med sig.. men du kan inte bara skriva om allt som är bra.. för då blir det ju ingen resa.. och med tanke på hur man mår under IVF-behandlingen - inte mycket av en blogg heller...
Sköt om dig och ha det så bra du kan.. och lycka till i morgon..
Stor kram

Svar: Tack så mycket!
provrorsbarnet

2013-03-19 @ 19:00:29
URL: http://www.livethoslinda.wordpress.com
K

Det kommer att gå bra imorgon, sen kan du börja om på nytt och ta nya tag. Ska tänka på dig imorgon :)
Ta hand om dig, och bloggen är en ventil! Kräk ut allt, vi lyssnar och stöttar.
Kram

Svar: Tack, det värmer!
provrorsbarnet

2013-03-19 @ 19:04:12
URL: http://motettliv.blogg.se
Janne

Om du inte får vara lite bittert efter allt ni måste gå igenom... Ta den tiden som behövs, var arg, bitter, gråt och skrik när du vill! Det är oerhört jobbigt att gå omkring med alla graviditetssymptom när det inte går som det ska. I mitt fall blev det bättra när man blev av med graviditeten, för då kunde man börja titta framåt. Hoppas du känner dig lite bättre efter dagens skrapning.
Styrkekram, och vi "hörs" vid nästa blogg-inlägg, oavsett om den är bitter eller inte.

Svar: Tack, det värmer!
provrorsbarnet

2013-03-20 @ 09:23:01
Hannanas

Det blir ju faktiskt bättre. Det har gått ca en månad sedan mitt missfall och kroppen känns faktiskt helt normal igen. Sorgen finns ju såklart kvar men jag är också 100% redo att gå vidare till nästa försök. Det är nästan konstigt hur snabbt det gått.
Hoppas allt gick bra idag!

Svar: Tack. Jag hoppas verkligen det blir bättre, tror nog också att det kommer bli det!
provrorsbarnet

2013-03-20 @ 17:17:31
URL: http://minbebis.com/blogg/hannanas/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0